Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWiesner, Christian; Martinsone, Baiba; Jensen, Maria Therese; Zechner, Kerstin Angelika
TitelWellbeing in the teachers' profession. Theoretical considerations and multi-cultural research in Europe.
QuelleAus: Martinsone, Baiba (Hrsg.); Jensen, Maria Therese (Hrsg.); Wiesner, Christian (Hrsg.); Zechner, Kerstin Angelika (Hrsg.): Teachers' professional wellbeing. A digital game based social-emotional learning intervention. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt (2024) S. 9-31
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-7815-2636-5; 978-3-7815-6091-8
DOI10.25656/01:29909 10.35468/6091-01
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-299091
SchlagwörterSpielerisches Lernen; Forschung; Sozio-emotionaler Faktor; Burnout-Syndrom; Emotionales Lernen; Prosoziales Verhalten; Pädagogische Psychologie; Resilienz; Selbstwirksamkeit; Wohlbefinden; Videospiel; Lehrberuf; Lehrer; Lehrerbildung; Soziales Lernen; Unterrichtsforschung; Unterrichtsklima; Programm; Stress; Projekt; Gesundheit; Mental Health; Berufsbildung; Berufsanforderung; Internationaler Vergleich; Belastung; Implementierung; Interkulturelle Forschung; Intervention; Kompetenzentwicklung; Profession; Europa; Lettland; Litauen; Norwegen; Portugal; Spanien; Österreich
AbstractThe article commences by introducing the "Teaching to Be" project, an initiative under the European Policy Experimentation, which focuses on supporting teachers' professional growth and wellbeing in the realm of social and emotional learning. Subsequently, it delves into a presentation of various well-being models and approaches to professional wellbeing. This highlights the diversity of theoretical perspectives within this domain, some of which harmonize with each other while others diverge. Simultaneously, it conscientiously acknowledges blind spots and proposes potential novel, alternative pathways for the future. The article serves as a prelude to fundamental deliberations that have notably influenced the "Teaching to Be" project as well as our future-oriented considerations. In this project, there is a dedicated focus on the well-being of teachers in their profession. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: