Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKavenuke, Patrick Severine; Kayombo, Joel Jonathan; Kinyota, Mjege
TitelAre they stress-free? Examining stress among primary school teachers in Tanzania.
Paralleltitel: Ali so ucitelji pod stresom? Preucevanje stresa med ucitelji na osnovnih solah v Tanzaniji.
QuelleIn: CEPS journal, 12 (2022) 3, S. 59-80Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:25500 10.26529/cepsj.1058
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-255002
SchlagwörterFragebogenerhebung; Burnout-Syndrom; Arbeitsbedingungen; Grundschule; Lehrer; Schulverwaltung; Stress; Lehrerkollegium; Tansania; Regressionsanalyse; Burnout-Syndrom; Unterstützung; Schulverwaltung; Grundschule; Lehrer; Lehrerkollegium; Schüler-Lehrer-Beziehung; Stress; Regressionsanalyse; Arbeitsbedingungen; Einflussfaktor; Unterstützung; Tansania
AbstractTeachers enter the profession with enthusiasm for the new adventure. Unfortunately, when they start working, they encounter circumstances that give rise to stress. The present study, which used a sample of 550 participants from 50 primary schools selected from the Kisarawe district in the Coastal Region of Tanzania, examines the extent of stress among primary school teachers and the factors influencing stress. Overall, the results indicate that teachers' levels of stress range from low to moderate. Moreover, the results from hierarchical regression analysis indicate that factors such as sex, class size, age, career intentions and teaching subject significantly predict teachers' stress. The study concludes that there is a need for the government, policymakers and school administrators to reduce teachers' workload. Furthermore, school administrators in particular should be supportive and should design mechanisms that could develop a sense of collegiality among teachers in order to improve teacher-to-teacher relationships. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: