Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSonnenburg, Nadine; Buddeberg, Magdalena; Hornberg, Sabine
TitelThe German school system in the COVID-19 pandemic era.
QuelleIn: Tertium comparationis, 28 (2022) 3, S. 332-355Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0947-9732; 1434-1697
DOI10.25656/01:25330 10.31244/tc.2022.03.05
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-253300
SchlagwörterSchulsystem; COVID-19; Pandemie; Schulschließung; Lernbedingungen; Lernerfolg; Selbst gesteuertes Lernen; Fernunterricht; Unterrichtsmethode; Deutschland
AbstractThis article reviews findings to date on the impact of the COVID-19 pandemic in the German school system and discusses selected topics, i.e., general conditions of teaching and learning, didactic design and methodology, and the effects on educational outcomes. Like many other countries, Germany had to close its schools several times and switch to distance or alternate-shift learning, although the measures implemented by the federal states in this respect differed by region. In what follows, we first identify seven phases in the chronological course the pandemic took in Germany across the various ‘Länder’, or federal states. Next, we turn to a discussion of the medium- to longterm development needs of the German school system, based on the empirical findings available to date. Here our focus will be on the following issues: Fostering students’ self-regulated learning, making up for students’ learning losses, with special attention to inequalities exacerbated by the pandemic, and digitalizing the school system. Lastly, we address the future development of concepts for linking synchronous and asynchronous (digital) forms of learning and their integration into classroom instruction. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tertium comparationis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: