Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTarmo, Albert
TitelIntegrating assessment for learning into the teaching and learning of secondary school biology in Tanzania.
Paralleltitel: Vkljucevanje ocenjevanja za ucenje v poucevanje in ucenje pri pouku biologije v Tanzaniji.
QuelleIn: CEPS journal, 12 (2022) 2, S. 239-265Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:25243 10.26529/cepsj.958
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-252430
SchlagwörterQuasi-Experiment; Testkonstruktion; Vergleich; Test; Sekundarbereich; Lehrer; Leistungsbeurteilung; Lernerfolg; Schülerleistung; Feedback; Lernen; Lehren; Curriculum; Biologieunterricht; Portfolio; Wirkung; Tansania
AbstractThe paper is about a study that investigated how the integration of assessment for learning enhances learning achievement among secondary school biology students in Tanzania. A quasi-experimental design involving pre-test and post-test of non-equivalent control and experimental groups was used to ascertain how the integration of assessment for learning into teaching and learning processes enhances students' learning achievement. Two boarding secondary schools located in the suburbs of Dar Es Salaam were selected. Students in the two schools had maintained equivalent performances in national examinations in previous years. The results showed that the students taught using teaching and learning processes integrating assessment for learning outperformed those taught using conventional approaches. The integration of assessment for learning is likely to have contributed to the higher learning achievement in the experimental group. The study contributes to our understanding of how teachers in resource-constrained classrooms can integrate assessment for learning techniques into their day-to-day lessons, thereby harnessing the power of assessment to enhance learning and raise standards. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: