Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Boucher, Philip Nicholas |
---|---|
Institution | European Parliament’s Science and Technology Options Assessment (STOA) |
Titel | Assistive technologies for people with disabilities. In-depth analysis. |
Quelle | Brussels: European Union (2018), 20 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Beigaben | Anhang |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-92-846-2352-5 |
DOI | 10.2861/422217 |
Schlagwörter | Unterstützte Kommunikation; Technologieunterstütztes Lernen; Digitale Medien; Informations- und Kommunikationstechnologie; Behinderung; Bildungszugang; Beschäftigungszugang; Sehbehinderung; Hörbehinderung; Autismus; Medizinisches Gerät; Analyse; Sonderpädagogik; Medienpädagogik; Europa |
Abstract | "This briefing provides an overview of a scientific foresight study of ATs for three specific types of disability: blindness and visual impairment, deafness and hearing impairment, and autism spectrum disorders." The main document ("In-Depth Analysis") is a kind of summary which is followed by documents called "Annexes" that revisit the chapters of the main document in more depth: Annex 1 = Part I: Regulatory, health and demographic aspects; Annex 2 = Part II: Current and emerging technologies; Annex 3 = Part III: Perspectives, needs and opportunities; Annex 4 = Part IV: Legal and socio-ethical perspectives. [Abstract: Site editor’s information supplemented by editors of Education Worldwide] |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | Neueintrag 2022-08 |