Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPõlda, Halliki; Karu, Katrin; Reinsalu, Riina
TitelMetaphors we learn by. Practitioners' conceptions of the meaning of non-formal education in Estonian context.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 13 (2022) 2, S. 143-158Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:25174
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-251746
SchlagwörterInterview; Informelle Bildung; Informelles Lernen; Metapher; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Estland
AbstractNon-formal education is the central standpoint and practice of lifelong learning. The aim of the article is to demonstrate the possibilities of construing the meaning of non-formal education through practitioners' conceptions in Estonia. At the same time, we show how non-formal education practice can enrich other types of education and how these principles may be more widely applied in formal education as well. The current research based on metaphor analysis draws on the materials collected in focus group interviews with practitioners (n=17). Analysis revealed that practitioners describe non-formal education as a cooperational journey of discovery which requires effort, concentrates on development and is related to emotions, play and creativity. At the same time, non-formal education is defined through metaphors of cultural symbols and open space. The diverse opportunities of non-formal education create the basis for choices and tolerance to differences, whereas the emergence of border area metaphors confirms the deep rooted idea that non-formal education's place lies in between different types of education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: