Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHake, Barry J.
TitelMapping our way out? Critical reflections on historical research and the 1972 Faure report.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 13 (2022) 2, S. 125-141
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:25173 10.3384/rela.2000-7426.3584
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-251733
SchlagwörterErwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Bildungspolitik; Entschulung; Quelle; 20. Jahrhundert; 70er Jahre
AbstractContributions to the literature have postulated an historical shift in policy narratives from the Faure report’s formulation of “lifelong education” for UNESCO in 1972 to a focus on “lifelong learning” since the mid-1990s. It has also been argued that the policy narrative articulated by de-schoolers in the early 1970s was incorporated in the Faure report. This paper critically examines the empirical foundations for such arguments and is based on a re-reading of the policy repertoire articulated by Faure’s report together with an analysis of the de-schoolers’ reception of the report in the early 1970s. Based upon a re-reading of primary texts and secondary sources from the 1970s, the analysis demonstrates that these widely accepted arguments constitute a problematic interpretation of the historical relationships between the key policy narratives in the 1970s. The conclusions identify a number of significant areas for further empirical research regarding the historical relationships between first generation policy narratives. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)