Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Gruhn, Wilfried |
---|---|
Titel | Thesen zur Relevanz erziehungswissenschaftlicher Planungsmodelle und Analyseansätze für den Musikunterricht. |
Quelle | Aus: Behne, Klaus-E. (Hrsg.): Musikalische Sozialisation. Laaber: Laaber-Verlag (1981) S. 206-209
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Musikpädagogische Forschung. 2 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 3-9215-1865-2 |
DOI | 10.25656/01:24756 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-247567 |
Schlagwörter | Musikpädagogik; Musikunterricht; Unterrichtsplanung; Unterrichtsanalyse; Erziehungswissenschaft; Didaktik; Allgemeine Didaktik; Fachdidaktik; Hochschuldidaktik; Lehrerausbildung; Modell; Planungsmodell; Theorie; Analyse; Struktur; These |
Abstract | In view of the fact that the importance attached to the role of pedagogics in the training of future music teachers varies greatly from one university or academy to the other, the examination of general didactic models of instructional analysis and planning as to their bearing on the didactics of music teaching is of specific importance for university didactics. The author offers six theses on the consequences of specifically musical structural aspects for the development of instructional planning models. (DIPF/Orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |