Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hörmann, Karl |
---|---|
Titel | Fragen zur musikalischen Sozialisation von Studienanfängern. |
Quelle | Aus: Behne, Klaus-E. (Hrsg.): Musikalische Sozialisation. Laaber: Laaber-Verlag (1981) S. 104-133
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Musikpädagogische Forschung. 2 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 3-9215-1865-2 |
DOI | 10.25656/01:24751 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-247517 |
Schlagwörter | Musikpädagogik; Musik; Hochschule; Studium; Student; Musikalische Sozialisation; Musikunterricht; Studienanfänger; Alter; Herkunft; Wohnort; Studienanfang; Vorbildung; Musikinstrument; Soziales Umfeld; Motivation; Erwartung; Schule; Primarbereich; Sekundarbereich; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Differenz; Clusteranalyse; Fragebogen; Fragebogenerhebung; Empirische Untersuchung |
Abstract | A questionnaire administered at the University of Münster to student advises, involving age, previous majors, if any, regional origins, musical background, previous instrumental instructions, social context as well as motivation and expectations for studying music, showed significant contrasts between male and female beginning students and also between those preparing for primary as opposed to secondary teaching. (DIPF/Orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |