Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSimon, Marine; Budke, Alexandra; Schäbitz, Frank
TitelThe objectives and uses of comparisons in geography textbooks.
Results of an international comparative analysis.
QuelleIn: Heliyon, 6 (2020) 8, S. 1-13
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2405-8440
DOI10.1016/j.heliyon.2020.e04420
SchlagwörterBildungsziel; Autonomie; Kritisches Denken; Autonomie; Deutschland; England; Frankreich; Schüler; Schulbuch; Unterricht; Internationaler Vergleich; Didaktische Analyse; Schulbuchforschung; Kritisches Denken; Schüler; Didaktische Analyse; Schulbuch; Schulbuchforschung; Unterricht; Internationaler Vergleich; Deutschland; England; Frankreich
AbstractComparison is a cognitive process and a method of acquiring geographical knowledge widely promoted within school systems in Germany, France and England. Comparison is an everyday practice, but it is also one of the methods systematically used by geographers and serves various scientific purposes. However, little is known about the functions, extent and objectives of comparison tasks in geography education. This study presents an analysis of 20 textbooks from three countries: Germany, England and France. In this international comparative study [the authors] analysed all cognitive tasks involving comparison using qualitative content analysis and descriptive quantitative methods. [The authors] developed a reliable classification system for categorising the objectives of comparison tasks. In our results [the authors] demonstrated that a large proportion of comparison tasks in textbooks are simple, lower-order tasks. Also, many complex tasks in the three countries involve inductive processes, although [the authors] identified some national differences resulting from differing textbook structures. [The authors'] system for classifying the objectives of comparison tasks will help develop meaningful tasks, aiming to enhance students' autonomous and critical thinking, and improve their proficiency in the competencies and methods required in geography education. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Heliyon" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: