Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNiemi, Hannele
TitelEducation reforms for equity and quality: an analysis from an educational ecosystem perspective with reference to Finnish educational transformations.
Paralleltitel: Solske reforme za pravicnost in kakovost: analiza z gledisca izobrazevalnega ekosistema s sklicevanjem na finske izobrazevalne preobrazbe.
QuelleIn: CEPS journal, 11 (2021) 2, S. 13-35Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.26529/cepsj.1100
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-227671
SchlagwörterSystematic Review; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Bildungsertrag; Lehrerausbildung; Steuerung; Transformation; Heterogenität; Qualität; Finnland
AbstractThe article starts with the serious question of why educational reforms do not lead to better learning. Although access to education has increased remarkably, the quality of education can be very low. The reality is that by 2030 there will be 800 million young people who do not have basic skills in reading and math. The answers will be sought from the concept of the educational ecosystem and how different subsystems, such as curriculum system, evaluation systems, teacher education policy, and the labour market, should be interconnected, and the systemic changes supported by all these subsystems. The basic conditions are that different actors and stakeholders work in collaboration, there are active interactions within and between different subsystems for supporting both equity and quality in education. Educational reforms are complex processes and need diverse partners and governance in which trust is present. The article also provides a brief case description in Finnish contexts of how educational reforms have been implemented in the frame of the ecosystem concept. In the end, the article summarises how educational ecosystems could help in overcoming global learning crises. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: