Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarros, Rosanna; López, Agustín Romero; Granero Andújar, Alejandro
TitelLGBTI sexualities and intersectional research. Looking for inclusion beyond gender in adult learning and education (ALE) practices.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 12 (2021) 2, S. 149-164Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.3384/rela.2000-7426.3316
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-225000
SchlagwörterGender; Affektive Erziehung; Pädagogische Intervention; Gerontologie; Geschlechterforschung; Bisexualität; Diskriminierung; Erwachsenenbildung; Homosexualität; Intersexualität; Sexualerziehung; Sexualität; Gerontologie; Sensitivität; Transsexualität; Ungleichheit; Vielfalt; Geschlechterforschung; Minderheit; Inklusion; Ungleichheit; Diskriminierung; Bisexualität; Homosexualität; Intersexualität; Sexualerziehung; Sexualität; Sexuelle Identität; Transsexualität; Erwachsenenbildung; Erwachsenenalter; Literaturübersicht; Sensitivität; Vielfalt; Gender; Minderheit; Alter Mensch
AbstractWe examine testimonies pertaining to the integration of a gender perspective beyond the dichotomy man-woman into practices of affective-sexual adult learning and education (ALE). We are interested in inclusive practices able to expand voices from specific vulnerable groups against discriminations and multiple oppressions among the aged when belonging to LGBTI Communities. The narrative literature review method was chosen, and international scientific search engines and databases were consulted to find literature in Portuguese, Spanish and English. A total of 25 educational interventions were selected for analysis. To discuss the data, we resorted to Barragán Medero's (1996) theoretical models and postfeminist contributions. The results show a small number of internationally documented experiences on affective-sexual education with the elderly and adults, a prevalence of the integrative model, as well as a scant presence of the LGBTI community. We concluded that there was a need to continue with the implementation of inclusive and egalitarian affective-sexual adult experiences in ALE. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: