Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGuimarães, Paula; Mikulec, Borut
TitelThe paradox of utilitarian recognition of prior learning. The cases of Portugal and Slovenia.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 12 (2021) 1, S. 109-122Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.3384/rela.2000-7426.ojs1479
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-219667
SchlagwörterBildungspolitik; Vorbildung; Qualifikation; Erwachsenenbildung; Internationaler Vergleich; Anerkennung; Europäische Union; Portugal; Slowenien
AbstractIn this article, we examine the vertical influence of the European Union (EU) policy on recognition of prior learning (RPL) in one Southern European country (Portugal) and in a Central European one (Slovenia). We stress the influence of the EU policy on adult education (AE) policies and the development of RPL granting professional qualification. Although not widely acknowledged in adult education theoretical discussions, we use the RPL models introduced by Judy Harris to debate the main aims of core official RPL national policy documents from 2000 to 2018 using documentary analysis. Comparative analysis of the two countries is made, and similarities and differences between the RPL provisions are debated. Our findings indicate the relevance of the utilitarian approach to RPL within national policies. Furthermore, these findings allow us to question why employers give little attention to adult learners' qualification acquired through RPL. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: