Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZehner, Fabian; Kroehne, Ulf; Hahnel, Carolin; Goldhammer, Frank
TitelPISA reading.
Mode effects unveiled in short text responses.
QuelleIn: Psychological test and assessment modeling, 62 (2020) 1, S. 85-105
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (inhaltlich überarbeitete Version)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2190-0493; 2190-0507
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-203542
SchlagwörterMethodenwechsel; Sekundäranalyse; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Text; Datenanalyse; Computerunterstütztes Verfahren; Papier; Antwort; Effekt; Inhalt; Quantität; Wirkungsforschung; Bleistift; Information; PISA (Programme for International Student Assessment); Deutschland
AbstractEducational largescale assessments risk their temporal comparability when shifting from paperto computerbased assessment. A recent study showed how text responses have altered alongside PISA's mode change, indicating mode effects. Uncertainty remained, however, because it compared students from 2012 and 2015. We aimed at reproducing the findings in an experimental setting, in which n = 836 students answered PISA reading questions on computer, paper, or both. Text response features for information quantity and relevance were extracted automatically. Results show a comprehensive recovery of findings. Students incorporated more information into their text responses on computer than on paper, with some items being more affected than others. Regarding information relevance, we found less mode effect variance across items than the original study. Hints for a relationship between mode effect and gender across items could be reproduced. The study demonstrates the stability of linguistic feature extraction from text responses. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychological test and assessment modeling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: