Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDevjak, Tatjana; Janzekovic zmauc, Irena; Bencina, Joze
TitelThe relationship between the factors and conditions of the autonomy of preschool teachers and fostering the autonomy of preschool children in kindergarten.
Paralleltitel: Razmerje med dejavniki in pogoji avtonomije vzgojiteljev in spodbujanje avtonomije predsolskih otrok v vrtcu.
QuelleIn: CEPS journal, 11 (2021) 1, S. 67-90Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.26529/cepsj.712
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-218927
SchlagwörterEvaluation; Autonomie; Selbstbestimmung; Selbstbewusstsein; Förderung; Kind; Kindergarten; Feedback; Motivation; Selbstbestimmtes Lernen; Bedingung; Einflussfaktor; Erzieher; Slowenien
AbstractIn the paper, we argue that fostering the autonomy of children in kindergarten contributes to the positive effects of the individual's autonomy later in life. Various sources substantiate the assumption that there is a relationship between the child's autonomy and the autonomy of educators. In the paper, we identify and investigate how preschool teachers evaluate the factors of their own professional autonomy, we determine the factors and conditions that, in their opinion, foster the autonomy of preschool children, and we verify whether the assessment of both factors and conditions affects the actual state of the stimulation of the autonomy of children in kindergarten. With regard to fostering the autonomy of children, we have in mind the participation of children, enabling them to play and learn and to manipulate materials and teaching aids in their own way, so that preschool teachers can offer them a choice, take into account their feelings and perspectives, and provide them with rational feedback. The results of the research show that an evaluation of the factors and conditions for fostering the autonomy of children by preschool teachers (N = 524) has a beneficial effect on fostering the autonomy of the children, but it is not crucial. The most important factors in fostering the autonomy of children are the preschool teacher as a person and the participation of children. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: