Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJansen, Malte
TitelAcademic self-concept in the sciences.
Domain-specific differentiation, gender differences and dimensional comparison effects.
QuelleAus: Guay, Frédéric (Hrsg.); Marsh, Herbert (Hrsg.); McInerney, Dennis M. (Hrsg.); Craven, Rhonda G. (Hrsg.): Self: driving positive psychology and well-being. Charlotte, NC: Information Age Publishing (2017) S. 71-112
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheInternational Advances in Self Research. 6
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-64113-004-2; 9781641130028
SchlagwörterSelbstkonzept; Schüler; Schülerleistung; Biologieunterricht; Chemieunterricht; Messung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Interdisziplinarität; Deutschland
AbstractIn studies in the context of primary and secondary school, the abovementioned domain-specificity of academic self-concept has been operational by measuring self-concepts in different school subjects. However, which science subjects are taught in a given learning environment may vary. For example, in contrast to some other countries in which the natural sciences are taught interdisciplinary, science education in Germany has traditionally been separated into three separate subjects in secondary school (physics, chemistry, and biology), even though interdisciplinary science classes are sometimes taught in lower grades or offered in addition to subject-specific teaching. Accordingly, different conceptualizations of the self-concept in science have been proposed: In the original Shavelson model, the self concept in science was represented by a single first-order factor. .
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: