Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuebener, Mathias; Waights, Sevrin; Spieß, C. Katharina; Siegel, Nico A.; Wagner, Gert G.
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelParental Well-Being in Times of COVID-19 in Germany.
QuelleBonn: IZA (2020), 40 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA Discussion Paper. 13556
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildungssoziologie; Individualität; Wohlbefinden; Arbeitsmarkt; Deutschland; Eltern; Heimarbeit; Schüler; Wohlbefinden; Individualität; Eltern; Schulschließung; Schüler; Arbeitsmarkt; Heimarbeit; Deutschland
AbstractThe authers examine the differential effects of Covid-19 and related restrictions on individuals with dependent children in Germany. They specifically focus on the role of school and day care center closures, which may be regarded as a "disruptive exogenous shock" to family life. They make use of a novel representative survey of parental well-being collected in May and June 2020 in Germany, when schools and day care centers were closed but while other measures had been relaxed and new infections were low. In this descriptive analysis, the authers compare well-being during this period with a pre-crisis period for different groups. In a difference-in-differences design, they compare the change for individuals with children to the change for individuals without children, accounting for unrelated trends as well as potential survey mode and context effects. They find that the crisis lowered the relative well-being of individuals with children, especially for individuals with young children, for women, and for persons with lower secondary schooling qualifications. The results suggest that public policy measures taken to contain Covid-19 can have large effects on family well-being, with implications for child development and parental labor market outcomes. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: