Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGuill, Karin; Lüdtke, Oliver; Schwanenberg, Jasmin
TitelA two‐level study of predictors of private tutoring attendance at the beginning of secondary schooling in Germany.
The role of individual learning support in the classroom.
QuelleIn: British Educational Research Journal, 46 (2020) 2, S. 437–457
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben, Abbildungen, Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-1926
DOI10.1002/berj.3586
SchlagwörterSchüler; Schuljahr 05; Wahrnehmung; Unterrichtsgestaltung; Individuelle Lernförderung; Differenzierender Unterricht; Einfluss; Nachhilfeunterricht; Privatunterricht; Englischunterricht; Mathematikunterricht; Deutschunterricht; Einflussfaktor; Eltern; Einkommen; Schülerleistung; Arbeitsverhalten; Deutschland; Unterrichtsqualität; Klassenraum;
AbstractMore and more students attend private supplementary tutoring to improve their academic achieve- ment. [...]. So far, the relationship between tutoring attendance and perceived individual learning support during classroom lessons has not been tested. [The authors] used multilevel analyses based on N = 2,842 students in 102 Grade 5 classrooms at German academic track schools to test for a relationship between private tutoring in several subjects and students’ shared perception of the instructional quality in these subjects. On the individual level, [the authors] controlled for typical predictors of private tutoring such as academic achievement and family income, as well as for additional variables such as working behaviour and parental homework assistance. In classrooms with more individual support, students were less likely to start private tutoring in English. However, [the authors] did not find comparable relationships for tutoring in mathematics and German. Therefore, school principals and educational policy‐makers should monitor the incidence of private tutoring and consider within‐school structured tutoring programmes as an effective measure to improve academic achievement and to meet parents’ desire for individualised instruction. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
UpdateNeueintrag 2020-12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)