Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIsrael, Anne; Lüdtke, Oliver; Wagner, Jenny
TitelThe longitudinal association between personality and achievement in adolescence.
Differential effects across all Big Five traits and four achievement indicators.
QuelleIn: Learning and Individual Differences, (2019) 72, S. 80-91
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-6080
DOI10.1016/j.lindif.2019.03.001
SchlagwörterJugendalter; Persönlichkeit; Schülerleistung; Persönlichkeitsmerkmal; Auswirkung; Persönlichkeitsveränderung; Schüler; Selbsteinschätzung; Familienbeziehungen; Leistungssteigerung; Deutsch; Daten; NEPS (National Educational Panel Study); Längsschnittuntersuchung; Modellierung; Schulerfolg;
AbstractIn this study, [the authors] investigated the longitudinal interplay between personality and achievement and the effect of family cohesion on relative change in personality and achievement in adolescence. Using longitudinal data from the National Educational Panel Study [...], [the authors] estimated latent cross-lagged panel models that included personality traits, different achievement indicators, and family cohesion. There were three main findings. First, [the authors] replicated previous cross-sectional personality-achievement associations. Second, after accounting for covariates and stability effects, all personality traits (except agreeableness) were related to change in at least one achievement indicator. Third, student-rated family cohesion was associated with better grades (in German) 2 years later but showed no effects on personality change. The findings demonstrate that, when explored longitudinally, personality shows only small effects on achievement change and vice versa in adolescence. [the authors] emphasize the need for further research to disentangle the specific processes behind these associations. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
UpdateNeueintrag 2020-12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and Individual Differences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)