Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlannin, Joanne; Mahat, Marian; Cleveland, Benjamin; Morris, Julia E.; Imms, Wesley
TitelTeachers as embedded practitioner-researchers in innovative learning environments.
Paralleltitel: Ucitelji kot praktiki raziskovalci, vkljuceni v inovativnaucna okolja.
QuelleIn: CEPS Journal, 10 (2020) 3, S. 99-116
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.26529/cepsj.887
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-207899
SchlagwörterLehrer; Forscher; Bildungsforschung; Innovation; Lernumgebung; Angewandte Forschung; Theorie-Praxis-Beziehung; Schule; Kooperation; Universität; Raumdidaktik; Projekt; Empirische Forschung; Australien
AbstractThe paper introduces and explores the Plans to Pedagogy research programme, a three-year project focused on teacher capacity-building within schools. Plans to Pedagogy engages practitioner-researchers in the development of their and their colleagues’ spatial learning skills as they move into and attempt to take advantage of innovative learning environments. The programme involves teachers from eight schools across Australia and New Zealand. Still in progress, each three-year project addresses the individual school’s needs, while being supported by a more extensive university-situated “umbrella” research programme. This paper presents emerging findings from Plans to Pedagogy and discusses what is being learned about applied research in schools and how a research-focused approach to professional learning can enhance teacher learning and practice. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)