Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHincapié, Diana; Duryea, Suzanne; Hincapié, Isabel
TitelEducation for All: Advancing Disability Inclusion in Latin America and the Caribbean.
QuelleWashington, D.C.: Inter-American Development Bank (2019), 34 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIDB Policy Brief. 299
Spracheenglisch; spanisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
DOI10.18235/0001673
SchlagwörterChancengleichheit; Bildungspolitik; Bildungsrecht; Inklusion; Behinderung; Sonderpädagogik; Benachteiligung; Zugang; Benachteiligter Jugendlicher; Benachteiligtes Kind; Lateinamerika
Abstract"This policy brief uses data from censuses and household surveys in the Latin America and the Caribbean (LAC) region to analyze the gaps in school attendance and completion rates between children and youth with and without disabilities. We find that children and youth with disabilities are less likely to attend school and to complete key levels of education, such as secondary school. (...) While the available data do not lend themselves to intertemporal comparison, the results suggest that inclusion has not been realized across this small sample of countries, particularly with regard to those aged 12-17. (...) While there is some data that suggests many schools do not have the appropriate infrastructure for students with physical disabilities, there is a lack of information regarding the accessibility for students with visual, auditory, cognitive and other disabilities. A shift to inclusive education requires political will and commitment conveyed with a strong and consistent message throughout the education system. Overcoming the main barriers to education inclusion can be accomplished through: (i) improving early identification of children with disabilities; (iii) strengthening data on school accessibility; (iii) implementing universal standards for accessibility and earmarking schools with higher needs with additional resources to support reasonable accommodation; (iv) training teachers and providing trained aides." [Abstract: Site editor's information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: