Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRichter, Dirk; Kleinknecht, Marc; Gröschner, Alexander
TitelWhat motivates teachers to participate in professional development? An empirical investigation of motivational orientations and the uptake of formal learning opportunities.
QuelleIn: Teaching and teacher education, (2019) 86, Art. 102929, 10 S.Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
DOI10.1016/j.tate.2019.102929
SchlagwörterBildungsforschung; Pädagogische Psychologie; Lehrerbildung; Lehrerfortbildung; Motivation; Fortbildung; Weiterbildung
AbstractThis study investigates what motivates teachers to participate in professional development (PD) and how it relates to the uptake of PD activities. The sample includes more than 4,000 secondary school teachers in mathematics and science from Germany who reported about their PD activities and their motivation for participating in PD. Teachers' motivation was assessed using five constructs, personal interest, occupational promotion, practical enhancement, social contact, and social stimulation. We found that teachers' motivation significantly predicts the uptake of formal PD activities. In particular, we find that teachers' wish for practical enhancement increases the likelihood for attending a course or workshop.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and teacher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: