Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenChiappe, Andres; Rodríguez, Lilian Patricia
TitelLearning Analytics in 21st century education: a review.
QuelleIn: Ensaio. Avaliação e Políticas Públicas em Educação, 25 (2017) 97, S. 971-991
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1809-4465
DOIhttps://doi.org/10.1590/s0104-40362017002501211
SchlagwörterForschungsstand; Überblick; Datenanalyse; E-Learning; Datenauswertung; Datenerfassung; Datengewinnung; Datenerhebung; Datenschutz; Digitalisierung; Lernforschung; Bildungsqualität; Leistungsrückmeldung; Bildungsforschung
Abstract

"Learning Analytics is a topic of growing interest among educational research community. As a result of a systematic literature review, this article describes the usefulness of Learning Analytics as a key element to support a proper 21st century education and to intervene its current crisis from the perspective of different educational stakeholders such as teachers, students, principals and family. From a 1384 document corpus, 100 of them were processed through an abstracting and in-depth reading and a further categorizing stage. Results showed that Learning Analytics provides important inputs for a well-informed decision making of educational stakeholders. Also, despite its importance and educational potential, current implementation of Learning Analytics should no longer be restricted to highly technical profiles but to be open to the academic community and the population in general. In that sense, it is proposed that the skills and knowledge related to Learning Analytics must be included in an updated version of ’21st century information literacy’." [Abstract: Authors’ information]
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
UpdateNeueintrag 2020-03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Ensaio. Avaliação e Políticas Públicas em Educação" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)