Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenGašević, Dragan; Prinsloo, Paul; Chen, Bodong; Fan, Yizhou; Rodrigo, Ma. Mercedes T.; Cobo, Cristóbal; Aguerrebere, Cecilia
Sonst. PersonenLim, Cher Ping (Hrsg.); Tinio, Victoria L. (Hrsg.)
TitelLearning analytics for the global south.
QuelleQuezon City, Philippines: Foundation for Information Technology Education and Development (FIT-ED) (2018), 75 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEntwicklunghilfe; Entwicklungsland; Datenanalyse; E-Learning; Datenauswertung; Datenerfassung; Datengewinnung; Datenerhebung; Datenschutz; Digitalisierung; Lernforschung; Bildungschance; Chancengerechtigkeit; Bildung für alle; Qualitätssicherung; Effizienz; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungspolitik; Afrika; China; Südostasien; Lateinamerika
Abstract

"Learning Analytics for the Global South is a compilation of papers commissioned for the Digital Learning for Development (DL4D) project. (...) DL4D aims to examine how digital learning could be used to address issues of equity, quality, and efficiency at all educational levels in developing countries. (...) An introductory discussion paper by Dragan Gašević of the University of Edinburgh is complemented by responses from a developing country-perspective by regional experts in Asia, Latin America, Africa, and the Middle East. Learning Analytics for the Global South considers how the collection, analysis, and use of data about learners and their contexts have the potential to broaden access to quality education and improve the efficiency of educational processes and systems in developing countries around the world. (...) We hope that this compilation will serve as a springboard for deeper conversations about the adoption and sustained use of learning analytics in developing countries – its potential benefits and risks for learners, educators, and educations systems, as well as the ways to move forward that are rigorous, context-appropriate, ethical, and accountable." [Abstract: Editor’s information translated by editors of Education Worldwide]
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
UpdateNeueintrag 2020-03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)