Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlkhazaleh, Mohammad Salman Fayyad; Hattamleh, Habes Mohammed Khalifa
TitelThe educational supervisor's performance in light of applying the knowledge economy in the education directorates of Zarqa Governorate in the Hashemite Kingdom of Jordan.
Paralleltitel: Uspesnost nadzornika izobrazevanja z vidika uporabe gospodarstva, temeljecega na intelektualnem kapitalu, v izobrazevalnih direktoratih v pokrajini Zarqa v Hasemitski kraljevini Jordaniji.
QuelleIn: CEPS journal, 9 (2019) 4, S. 151-173Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.26529/cepsj.727
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-189322
SchlagwörterWissen; Erhebungsinstrument; Fragebogenerhebung; Reliabilität; Validität; Bildungspolitik; Jordanien; Lehrer; Schulaufsicht; Schulleitung; Supervision; Validität; Wissen; Curriculumentwicklung; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Unterrichtsplanung; Personalentwicklung; Reliabilität; Schulsystem; Schulaufsicht; Schulleitung; Lehrer; Supervision; Curriculumentwicklung; Unterrichtsplanung; Personalentwicklung; Jordanien
AbstractThis study aimed at identifying the performance of the educational supervisor in the light of applying the knowledge economy in the education directorates of the Zarqa Governorate, Jordan. For this purpose, the researchers constructed a study instrument with 35 items distributed over four areas: (educational planning, educational management, teachers' professional growth, and curriculum building). Its validity and reliability were verified and later distributed to the study population, which consisted of 100 educational supervisors. The researchers utilised the descriptive method for its suitability to the study nature. The study found that the performance of the educational supervisor, in the light of applying the knowledge economy concept in the education directorates of the Zarqa Governorate, was medium. Furthermore, there were no statistically significant differences of the effect of the experience and directorate variables on all the study areas. Finally, the researchers made recommendations and suggestions relevant to the results. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: