Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenScheffel, Maren; Tsai, Yi-Shan; Gašević, Dragan; Drachsler, Hendrik
TitelPolicy Matters: Expert Recommendations for Learning Analytics Policy.
QuelleAus: Scheffel, Maren (Hrsg.); Broisin, Julien (Hrsg.); Pammer-Schindler, Viktoria (Hrsg.); Ioannou, Andri (Hrsg.); Schneider, Jan (Hrsg.): Transforming Learning with Meaningful Technologies. 14th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2019, Delft, The Netherlands, September 16&:8211;19, 2019, Proceedings. Springer (2019) S. 510-524
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
ReiheLecture Notes in Computer Science (LNCS). 11722
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Sammelwerksbeitrag
ISSN1611-3349
ISBN978-3-030-29736-7
DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-29736-7_38
SchlagwörterDatenanalyse; Datenverarbeitung; Policy-Ansatz; Richtlinien; Hochschule; E-Learning; Digitale Informationsspeicherung; Datenschutz; Bildungsforschung
Abstract

"Interest in learning analytics (LA) has grown rapidly among higher education institutions (HEIs). However, the maturity levels of HEIs in terms of being ‘student data-informed’ are only at early stages. There often are barriers that prevent data from being used systematically and effectively. To assist higher education institutions to become more mature users and custodians of digital data collected from students during their online learning activities, the SHEILA framework, a policy development framework that supports systematic, sustainable and responsible adoption of LA at an institutional level, was recently built. This paper presents a mix-method study using a group concept mapping (GCM) approach that was conducted with LA experts to explore essential features of LA policy in HEI in contribution the development of the framework. The study identified six clusters of features that an LA policy should include, provided ratings based on ease of implementation and importance for each of the six themes, and offered suggestions to HEIs how they can proceed with the development of LA policies." [Abstract: Site editor’s information]
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
UpdateNeueintrag 2020-02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)