Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenKohl, Katharina; Willard, Jessica A.; Agache, Alexandru; Bihler, Lilly-Marlen; Leyendecker, Birgit
TitelClassroom quality, classroom composition, and age at entry. Experiences in early childhood education and care and single and dual language learners’ german vocabulary.
QuelleIn: AERA Open, 5 (2019) 1, 16 S.
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Diagramme; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2332-8584
DOI10.1177/2332858419832513
SchlagwörterFrühkindliche Bildung; Frühe Kindheit; Bildung; Bilingualismus; Vokabellernen; Lehrer-Schüler-Beziehung; Migrant; Sprachkompetenz; Längsschnittuntersuchung; Monolingualismus; Klassengemeinschaft; Deutschland; Kind;
AbstractWe examined independent and interactive links among three central characteristics of children’s experiences in early childhood education and care and the German receptive vocabulary of single language learners and dual language learners (DLLs). We allowed for possible differential effects depending on children’s language background. Our sample included 2,231 children (n = 1,555 single language learners, n = 371 DLLs from families in which German was frequently spoken, n = 305 DLLs from families in which German was less frequently spoken). Children attended 177 classrooms in 95 early childhood education and care centers and were 30 to 80 months old. We found that classroom process quality predicted German vocabulary only for DLLs with low exposure to German in the family. An earlier age at entry was linked to a larger German vocabulary for all children, but the link was stronger for DLLs from families with low exposure to German. Classroom composition did not predict German vocabulary. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
UpdateNeueintrag 2020-02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "AERA Open" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)