Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorSusa, René
TitelStruggling with the recurring reduction of being to knowing. Placing thin hope in aesthetic interventions.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 10 (2019) 2, S. 185-199
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.3384/rela.2000-7426.rela9141
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-178197
SchlagwörterErwachsenenbildung; Ästhetische Bildung; Ästhetik; Kulturelle Bildung; Kunsterziehung; Ästhetische Erfahrung; Problem; Problemstellung; Moderne
AbstractThis article explores how aesthetic gestures, experiences, interventions might help us make visible certain problematic, enduring, and historically contingent aspects of the troubling ways of being in which we, modern/Cartesian subjects exist in the world. The article does not seek to ultimately suggest some pedagogical strategies or approaches that will help us deconstruct/dismantle these problematic aspects. Instead, it proposes that the common way in which we imagine solutions to our problems, is the very way, through which these problems are being created in the first place. The text pays particular attention to two problematic constitutive characteristics of the modern/Cartesian subject. First is the reductivist insistence on having our being reduced to knowing (Andreotti, 2016) that results in having our relationship to the world mediated (exclusively) through knowledge. Second is our insistence on being able to see/sense/experience ourselves only as separate, presumably autonomous, individuals that ultimately ends up producing us as such. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)