Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClover, Darlene E.; Williamson, Sarah
TitelThe Feminist Museum Hack as an aesthetic practice of possibility.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 10 (2019) 2, S. 143-159Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:17816
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-178160
SchlagwörterFeminismus; Frau; Ästhetik; Ästhetische Bildung; Ästhetische Erfahrung; Erwachsenenbildung; Kulturelle Bildung; Ausstellung; Darstellung; Museum
AbstractThis article outlines the central components, foundations and key activities of the Feminist Museum Hack, an investigative, pedagogical, analytical and interventionist tool we have designed to explore patriarchal assumptions behind the language, images and stragecrafting (positioning, lighting) of museums and art galleries. We also share findings from a study of student and community participants who employed the Hack in a museum in Canada and an art gallery in England. While differences existed due to institutional genres, findings showed participants' ability to see and to reimagine absences, objectification, fragmentation, and double-standards and apply these to the world beyond the institution's walls. As a form of pedagogy of possibility, the Hack encourages critique, just ire and the imagination. As it hones visual literacy skills it emboldens participants to challenge the authority of the museum narratives and to engage in creative practices of agency and activism. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: