Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchnittjer, Insa; Gerken, Anna-Lena
InstitutionLeibniz-Institut für Bildungsverläufe
TitelNEPS technical report for mathematics. Scaling results of starting cohort 3 in grade 7.
QuelleBamberg: LIfBi Leibniz-Institut für Bildungsverläufe (2017), 28 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNEPS Survey paper. 16
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterRasch-Modell; Antwortverhalten; Evaluation; Kompetenzerwerb; Testverfahren; Schuljahr 07; Mathematische Kompetenz; Rasch Analysis; Qualitätskontrolle; Kompetenzentwicklung; NEPS (National Educational Panel Study)
AbstractThe National Educational Panel Study (NEPS) aims at investigating the development of competencies across the whole life span and designs tests for assessing these different competence domains. In order to evaluate the quality of the competence tests, a wide range of analyses based on item response theory (IRT) were performed. This paper describes the data and scaling procedure for the mathematical competence test in grade 7 of starting cohort 3 (fifth grade). The mathematics test contained 23 items with different response formats representing different content areas and cognitive components. The test was administered to 6,194 students. Their responses were scaled using the partial credit model. Item fit statistics, differential item functioning, Rasch-homogeneity, and the test's dimensionality were evaluated to ensure the quality of the test. These analyses showed that the test exhibited an acceptable reliability good item fit and that the items fitted the model in a satisfactory way. Furthermore, test fairness could be confirmed for different subgroups. Limitations of the test were the large number of items targeted toward a lower mathematical ability as well as the relatively high omission rates in some items. Overall, the mathematics test had acceptable psychometric properties that allowed for an estimation of reliable mathematics competence scores. Besides the scaling results, this paper also describes the data available in the Scientific Use File and provides the ConQuest syntax for scaling the data (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: