Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenNusser, Lena; Weinert, Sabine
TitelAppropriate test-taking instructions for students with special educational needs.
QuelleIn: Journal of cognitive education and psychology, 16 (2017) 3, S. 227-240
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1945-8959; 1810-7621
DOI10.1891/1945-8959.16.3.227
SchlagwörterTestentwicklung; Testdurchführung; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Sonderpädagogische Förderung; Lernbehinderung; Inklusion; Leseverstehen; Intervention;
AbstractIf children fail to understand test instructions, measurements of their competence may be unfair and invalid. This is especially relevant for students with special educational needs (SEN) because they face greater challenges in comprehending instructions. Two interventions were designed to facilitate the comprehension of test requirements by presenting intensified instructions and to enhance students’ attention by engaging them in physical activity before receiving the test instructions. Three-hundred forty-eight students with SEN aged 8–12 years were randomly assigned to an experimental condition or a control group. Even after controlling for relevant variables (reading speed, basic cognitive skills), students participating in the interventions performed better in a reading test than controls. As hypothesized, the intensified test instructions reduced the number of responses that were not compliant with instructions. In conclusion, this study shows the importance of adapting test instructions for students with SEN, and it proposes interventions that can be implemented in other assessments (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation
UpdateNeueintrag 2019-07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of cognitive education and psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)