Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGnambs, Timo
InstitutionLeibniz-Institut für Bildungsverläufe
TitelNEPS technical report for english reading competence. Scaling results of starting cohort 4 for grade 10.
QuelleBamberg: LIfBi Leibniz-Institut für Bildungsverläufe (2017), 26 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNEPS Survey paper. 26
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterKompetenz; Quantitative Analyse; Kompetenzerwerb; Itemanalyse; Testverfahren; Schuljahr 10; Schülerleistung; Sprachkompetenz; Fremdsprache; Englisch; Lesekompetenz; Leistungsmessung; NEPS (National Educational Panel Study)
AbstractThe National Educational Panel Study (NEPS) investigates the development of competencies across the life span. Therefore, the NEPS develops tests for the assessment of various competence domains in different age cohorts. In order to evaluate the quality of these competence tests, several analyses based on item response theory (IRT) are performed. This paper describes the data and scaling procedures for a reading competence test on English as a foreign language in grade 10 of starting cohort 4(ninth grade). The reading competence test included 13 items (distributed among three booklets) with multiple choice response formats and matching tasks that represented different levels of the Common European Framework of References. The test was administered to 10,886 students(51% girls). Their responses were scaled using a partial credit model. Item fit statistics and differential item functioning were evaluated to ensure the quality of the test. These analyses showed that the test exhibited an acceptable reliability and a satisfactory fit to the Rasch model. Furthermore, test fairness could be confirmed for different subgroups. Limitations of the test pertained to its difficulty that that did not adequately cover the upper range of the ability distribution. Overall, the English reading test had acceptable psychometric properties that allowed for an estimation of reliable competence scores. Besides the scaling results, this paper also describes the data available in the scientific use file and presents the R syntax for scaling the data (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: