Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMüller, Wolfgang; Hiob-Viertler, Maren
TitelIntelligent assessment in math education for complete induction problems.
QuelleAus: Zhang, Xiaopeng (Hrsg.); Zhong, Shaochun (Hrsg.); Pan, Zhigeng (Hrsg.); Wong, Kevin (Hrsg.); Yun, Ruwei (Hrsg.): Entertainment for education. Digital techniques and systems. proceedings. Berlin u.a.: Springer (2010) S. 317-325
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture notes in computer science. 6249
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-642-14532-2; 978-3-642-14533-9
DOI10.1007/978-3-642-14533-9_32
SchlagwörterIndividuelle Förderung; Motivationsförderung; Selbsteinschätzung; Mathematikunterricht; Lehramtsstudent; Selbsteinschätzung; Computerunterstütztes Verfahren; Bewertungssystem; Hochschulbildung; Studienanfänger; Lehramtsstudentin; Lehramtsstudent; Lehramtsstudentin; Lehrerausbildung; Feedback; Lernprozess; Mathematikunterricht; Computerunterstütztes Verfahren; Hochschulbildung; Analyseverfahren; Bewertungssystem; Studienanfänger
AbstractSAiL-M (Semi-automatic Analysis of Individual Learning Processes in Mathematics) is a joint research project with partners from several German universities and financed by the German Federal Ministry of Education and Research, targeted to develop new models to improve the quality of teaching mathematics in early semesters. The major objective of this project is to develop, apply, and evaluate activating learning scenarios and environments for learning mathematics at university level. This includes the development of novel teaching approaches and of novel ways to provide enhanced feedback to student performance on an individual bases utilizing semi-automatic, computer-based assessment tools. Successful approaches identified in the course of the project are collected and documented as best practices in terms of pedagogical design patterns. In this paper, we will provide an overview on talhe SAiL-M project, it's objectives and approaches. We will briefly introduce novel class concepts and teaching approaches being applied in the project. We will present and discuss the Intelligent Assessment paradigm and corresponding tools, which are currently being developed in the SAiL-M project. Here, we will focus on the Saraswati toolset designed and implemented at the University of Education at Weingarten. Finally, we will introduce the concept of pedagogical design patterns and explain, how these are being applied in the project (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: