Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Rebholz, Sandra; Zimmermann, Marc |
---|---|
Institution | Fraunhofer-Institut für Graphische Datenverarbeitung |
Titel | Applying computer-aided intelligent assessment in the context of mathematical induction. |
Quelle | Aus: Hambach, Sybille (Hrsg.); Martens, Alke (Hrsg.); Urban, Bodo (Hrsg.): ELearning Baltics 2011. Proceedings of the 4th International eLBa Conference in Rostock. Germany (26/27.05.2011). Stuttgart: Fraunhofer-Verlag (2011) S. 43-51 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-8396-0258-4 |
Schlagwörter | Spielerisches Lernen; Interaktion; Individualisierendes Lernen; Lernprozess; Mathematisches Denken; Computerunterstütztes Verfahren; Hochschulbildung; Analyseverfahren; Bewertungssystem; Leistungsmessung; Tool; Nutzer |
Abstract | Intelligent Assessment represents a novel approach in the field of Computer-Aided Assessment (CAA). In Intelligent Assessment, the student´s performance is not only assessed by the solution but also by the individual steps leading to the solution. The web-based exercise tool ComIn-M uses Intelligent Assessment in the context of mathematical induction. In this article we describe the basic principles of Intelligent Assessment and highlight its prototypical implementation using the tool ComIn-M as an example. In the evaluation we investigate the practicality of Intelligent Assessment with the tool in two recitation sections at the Universities of Education in Weingarten and Ludwigsburg (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/4 |