Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLibbrecht, Paul; Rebholz, Sandra; Herding, Daniel; Müller, Wolfgang; Tscheulin, Felix
TitelUnderstanding the learners' actions when using mathematics learning tools.
QuelleAus: Jeuring, Johan (Hrsg.); Campbell, John A. (Hrsg.); Carette, Jacques (Hrsg.); Dos Reis, Gabriel (Hrsg.); Sojka, Petr (Hrsg.); Wenzel, Makarius (Hrsg.); Sorge, Volker (Hrsg.): Intelligent computer mathematics. Berlin u.a.: Springer (2012) S. 111-126
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture notes in computer science. Lecture notes in artificial intelligence. 7362
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-642-31373-8; 978-3-642-31374-5
DOI10.1007/978-3-642-31374-5_8
SchlagwörterLehrerfortbildung; Schüler; Interaktion; Lernprozess; Lernmethode; Mathematikunterricht; Computerunterstütztes Verfahren; Management; Bewertungssystem; Leistungsmessung
AbstractThe use of computer-based mathematics tools is widespread in learning. Depending on the way that these tools assess the learner's solution paths, one can distinguish between automatic assessment tools and semi-automatic assessment tools. Automatic assessment tools directly provide all feedback necessary to the learners, while semi-automatic assessment tools involve the teachers as part the assessment process. They are provided with as much information as possible on the learners' interactions with the tool. How can the teachers know how the learning tools were used and which intermediate steps led to a solution? How can the teachers respond to a learner's question that arises while using a computer tool? Little is available to answer this beyond interacting directly with the computer and performing a few manipulations to understand the tools' state. This paper presents SMALA, a web-based logging architecture that addresses these problems by recording, analyzing and representing user actions. While respecting the learner's privacy, the SMALA architecture supports the teachers by offering fine-grained representations of the learners' activities as well as overviews of the progress of a classroom (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: