Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenSchukajlow, Stanislaw; Rakoczy, Katrin; Pekrun, Reinhard
TitelEmotions and motivation in mathematics education.
Theoretical considerations and empirical contributions.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 49 (2017) 3, S. 307-322
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (inhaltlich überarbeitete Version)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9704
DOI10.1007/s11858-017-0864-6
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-158593
SchlagwörterBildungsforschung; Emotion; Lehrer; Schüler; Lernerfolg; Schülerleistung; Kooperatives Lernen; Lehr-Lern-Forschung; Motivation; Selbstgesteuertes Lernen; Mathematikunterricht; Forschungsstand; Instruktion; Intervention; Literaturbericht; Qualität; Studie
AbstractEmotions and motivation are important prerequisites, mediators, and outcomes of learning and achievement. In this article, [the authors] first review major theoretical approaches and empirical findings in research on students' emotions and motivation in mathematics, including a discussion of how classroom instruction can support emotions and motivation. Based on this review, [they] encourage researchers from mathematics education and other disciplines of educational research to combine their efforts. Second, [the authors] provide an overview of the contributions in this special issue, most of which reflect such a combination of efforts by considering perspectives from both mathematics education and other fields of educational research. Finally, [they] consider the neglect of intervention studies and outline directions for future research. [The authors] identify intervention studies that target emotions and motivation as one promising but so far underrepresented line of research in mathematics education and review results from existing intervention studies. For future research, [they] suggest that researchers should implement fine-grained concepts, assessment instruments, theoretical hypotheses, and methods of analysis tailored to the specific features of the mathematical domain to adequately investigate students' emotions and motivation in this domain. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)