Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenBrisson, Brigitte M.; Dicke, Anna-Lena; Gaspard, Hanna; Häfner, Isabelle; Flunger, Barbara; Nagengast, Benjamin; Trautwein, Ulrich
TitelShort intervention, sustained effects. Promoting students' math competence beliefs, effort, and achievement.
QuelleIn: American educational research journal, 54 (2017) 6, S. 1048-1078
PDF als Volltext (inhaltlich überarbeitete Version); PDF als Volltext (2)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.3102/0002831217716084
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-158731
SchlagwörterMathematikunterricht; Intervention; Mathematik; Relevanz; Wirkung; Schüler; Kompetenz; Überzeugung; Leistung; Experiment; Schuljahr 09; Mehrebenenanalyse; Regressionsanalyse; Empirische Untersuchung; Baden-Württemberg
AbstractThe present study investigated the effectiveness of two short relevance interventions (writing a text or evaluating quotations about the utility of mathematics) using a sample of 1,916 students in 82 math classrooms in a cluster randomized controlled experiment. Short-term and sustained effects (6 weeks and 5 months after the intervention) of the two intervention conditions on students' competence beliefs (self-concept, homework self-efficacy), teacher-rated individual effort, and standardized test scores in mathematics were assessed. Hierarchical linear regression analyses showed that students' homework self-efficacy was higher in both intervention groups 6 weeks and 5 months after the intervention compared to the control condition. Students' self-concept, teacher-rated effort, and achievement in mathematics were promoted through the quotations condition, partly in the long term. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)