Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenSchmölz, Alexander; Swertz, Christian; Forstner, Alexandra; Barberi, Alessandro
TitelDoes artificial tutoring foster inquiry based learning?
QuelleIn: Science education international, 25 (2014) 1, S. 123-129
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2077-2327
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-159763
SchlagwörterE-Learning; Pädagogik; Ontologie; Künstliche Intelligenz; Kompetenzorientierte Methode; Lernen; Lernplattform; Medienpädagogik; Technologieunterstütztes Lernen; Forschendes Lernen; Entdeckendes Lernen; Lernforschung
AbstractThis contribution looks at the Intelligent Tutoring Interface for Technology Enhanced Learning, which integrates multistage-learning and inquiry-based learning in an adaptive e-learning system. Based on a common pedagogical ontology, adaptive e-learning systems can be enabled to recommend learning objects and activities, which follow inquiry-based learning (IBL) and multistage learning (MSL) pathways. This paper will show how learning activities and pathways are formalized so that they become suitable for artificial tutoring. Therefore relations between different IBL & MSL learning objects are establish as learning pathways, in a way that they become readable to e-learning systems. Developing specifications for pedagogical meta-data and pedagogical rules derived from learning pathways provide the opportunity to connect technology enhanced learning with IBL & MSL. The reader will learn how the complex structure of inquiry-based learning and multistage learning was adopted to the extent that it can be facilitated by adaptive e-learning systems. Results show that the transition from IBL to computational IBL requires a certain adaption of the student-centred notion to become feasible for computational formalities.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education international" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)