Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenAnders, Yvonne; Hardy, Ilonca; Pauen, Sabina; Ramseger, Jörg; Sodian, Beate; Steffensky, Mirjam
Institution“Haus der kleinen Forscher\" Foundation [Hrsg.]
TitelEarly science education – Goals and process-related quality criteria for science teaching.
QuelleOpladen ; Berlin ; Toronto: Barbara Budrich Publishers (2018), 267 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
ReiheScientific studies on the work of the "Haus der kleinen Forscher" foundation. 5
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-8474-1190-1; 978-3-8474-0559-7
DOI10.3224/84740127
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-158389
SchlagwörterVorschuldidaktik; Naturwissenschaftliche Bildung; Kind; Vorschulalter; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Kompetenzmessung; Interesse; Motivation; Erzieher; Lehrer; Grundschule; Lernzielforschung; Empfehlung
AbstractThis fifth volume in the series focuses on goals of science education at the level of the children, the early childhood professionals, and the pedagogical staff at after-school centres and primary schools, and on process-related quality criteria for science teaching at pre-primary and primary level. In their expert reports, Yvonne Anders, Ilonca Hardy, Sabina Pauen, Beate Sodian, and Mirjam Steffensky specify pedagogical content dimensions of the goals of early science education at pre-primary and primary school age. In addition to theoretically underpinning these goals, the authors present instruments for their assessment. In his expert report, Jörg Ramseger formulates ten quality criteria for science teaching. Early childhood professionals and pedagogical staff at after-school centres and primary schools can draw on these process-related criteria when planning lessons and conducting self-evaluations of science learning opportunities at pre-primary and primary level. The concluding chapter of the volume describes the implementation of these expert recommendations in the substantive offerings of, and the accompanying research on, the “Haus der kleinen Forscher“ Foundation. (DIPF/Verlag)
Erfasst vonDeutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)