Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenStadtler, Marc; Scharrer, Lisa; Bromme, Rainer
TitelHow reading goals and rhetorical signals influence recipients’ recognition of intertextual conflicts.
QuelleAus: Carlson, Laura (Hrsg.); Hoelscher, Christoph (Hrsg.); Shipley, Thomas F. (Hrsg.): Proceedings of the 33rd annual conference of the Cognitive Science Society. Expanding the space of cognitive science. Boston, Massachusetts, July 20-23, 2011. Austin, TX: Cognitive Science Society (2011) S. 1346-1351
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-9768318-7-7
SchlagwörterWissenschaftsverständnis; Textverständnis; Kritisches Denken; Digitale Medien; Pädagogische Psychologie
AbstractBecoming aware of conflicting information is an integral part of comprehending multiple documents on a scientific issue. We examined whether memory for conflicts and its application in an essay task could be enhanced by a combination of reading goals and text signals. Two high-coherence-orienting reading goals (reading to write a summary or an argumentation) were contrasted with a low coherence-orienting goal (composing a list of key words). Moreover, for half of the participants texts contained rhetorical connectors signaling the existence of conflicts, whereas the other half did not. A total of 184 undergraduates read multiple documents on a controversial medical issue. As expected, reading with high-coherence goals facilitated conflict recognition more than a low-coherence goal. The facilitative effect of signaling was particularly pronounced in the summary group. Moreover, participants in the signaling-condition and in the high-coherence goal conditions wrote the most integrated essays subsequent to reading. (Orig).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
UpdateNeueintrag 2019-04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)