Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenStadtler, Marc; Scharrer, Lisa; Bromme, Rainer
TitelHow do readers explain the occurrence of conflicts in science texts?
Effects of presentation format and source expertise.
QuelleAus: Knauff, Markus (Hrsg.); Pauen, Michael (Hrsg.); Sebanz, Natalie (Hrsg.); Wachsmuth, Ipke (Hrsg.): Cooperative minds. Social interaction and group dynamics. Proceedings of the 35th annual conference of the Cognitive Science Society. Berlin, Germany, July 31-August 3, 2013. Austin, TX: Cognitive Science Society (2013) S. 3448-3453
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-9768318-9-1
SchlagwörterWissenschaftsverständnis; Textverständnis; Kritisches Denken; Digitale Medien; Pädagogische Psychologie
AbstractThe present study set out to investigate the influence of two metatextual features-presentation format and source expertise-on lay readers’ explanation of conflicts in scientific information. Secondary school students read partly conflicting information about a medical topic, which was either presented in one single document or in four different documents, and which was purportedly authored by lay or expert sources. Results show that readers deemed deficits in source expertise (source explanations) more likely to account for conflicts in information written by lay authors than for conflicts reported by experts. In addition, conflicts presented by experts and conflicts in multiple documents were explained more strongly by referring to the nature of knowledge and knowledge production (epistemic explanations). Our findings demonstrate that readers are sensitive to situational variations when considering the most likely explanations for scientific conflicts. Implications for readers’ adequate understanding and subjective resolution of scientific controversies are discussed. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
UpdateNeueintrag 2019-04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)