Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenPaul, Johanna; Stadtler, Marc; Bromme, Rainer
TitelEffects of a sourcing prompt and conflicts in reading materials on elementary students’ use of source information.
QuelleIn: Discourse processes, 56 (2019) 2, S. 155-169
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0163-853x
DOI10.1080/0163853X.2017.1402165
SchlagwörterWissenschaftsverständnis; Textverständnis; Kritisches Denken; Digitale Medien; Pädagogische Psychologie
AbstractDue to the increasing educational use of the Internet, children in elementary school need to critically evaluate source information to judge the trustworthiness of information. Studies with adult readers show that sourcing prompts and mutually exclusive claims in reading materials promote the use of source information. However, little is known about how these facilitating factors affect early readers. Therefore, we investigated to what extent a sourcing prompt and mutually exclusive claims in reading materials influence elementary students’ use of source information when completing a multiple documents task. Results reveal that a sourcing prompt enhances source citations but not source evaluations or memory for source-content links. Students reading mutually exclusive claims more often adhere to the position of a trustworthy source but do not include more source references into their written task products. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
UpdateNeueintrag 2019-04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Discourse processes" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)