Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelWho wants to become a teacher and why?
QuelleParis: OECD Publishing (2018), 6 S.
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
ReiheTeaching in Focus. 22
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN23039280
DOI10.1787/d6a81156-en
SchlagwörterVergleichende Erziehungswissenschaft; Lehrerbildung; Lehrerrekrutierung; Lesekompetenz; Mathematische Kompetenz; Berufspädagogik; Berufswahl; Berufswunsch; Internationaler Vergleich; OECD-Staaten
AbstractOn average across OECD countries, 4.2% of 15-year-old students expect to work as teachers - a greater proportion than the share of teachers in the adult population.  In many countries, 15-year-old students who expect to work as teachers have lower mathematics and reading scores than students who expect to work in other professions that, like teaching, require at least a university degree. However, data from the OECD Survey of Adult "Skills show that the numeracy skills of teachers tend to be similar to the numeracy skills of other degree holders. The skills gap between students who expect a career in teaching and those who expect a career as another type of professional is often larger in low-performing versus top-performing countries. Countries with higher teacher salaries (relative to GDP) and higher perceptions of the social value of the teaching profession have, on average, larger shares of students who expect to work as teachers." [Abstract: Site editor's information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)