Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenDeiglmayr, Anne; Rummel, Nikol; Loibl, Katharina
TitelThe mediating role of interactive learning activities in CSCL.
An input-process-outcome model.
QuelleAus: Lindwall, Oskar (Hrsg.); Häkkinen, Päivi (Hrsg.); Koschmann, Timothy (Hrsg.); Tchounikine, Pierre (Hrsg.); Ludvigsen, Sten (Hrsg.): Exploring the material conditions of learning. Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) conference 2015. Volume 2. 11th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning, June 7-11, 2015, Gothenburg, Sweden, the University of Gothenburg. Gothenburg: International Society of the Learning Sciences (2015) S. 518-522
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenIllustration; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-9903550-7-6
SchlagwörterMediation; Interaktives Lernen; Prozessanalyse
AbstractComputer-support for collaborative learning has been shown to be most effective if it is designed to foster productive social interactions. In this conceptual paper, we propose an INPUT-PROCESS-OUTCOME model to guide research on the defining features, and on the conditions and effects of such productive interactions in CSCL. The model builds upon the recently proposed interactive-constructive-active-passive-framework of overt learning activities (ICAP; Chi, 2009). We propose that the interactive mode of learning is a fruitful concept for specifying what constitutes productive social interaction in CSCL, given several conceptual and methodological clarifications. The mediating role of interactive learning activities in CSCL is highlighted by the proposed INPUT-PROCESS-OUTCOME model, and supported by recent empirical findings. Building on a brief review of exemplary findings, we discuss challenges and opportunities for future research in CSCL. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)