Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiao, Tim; Fasang, Anette
TitelDo state policies generate different life courses?
An empirical study of the case of the two Germanys via a statistical assessment.
QuelleAus: Ritschard, Gilbert (Hrsg.); Studer, Matthias (Hrsg.): Proceedings of the international conference on sequence analysis and related methods (LaCOSA II). Lausanne, CH (2016) S. 469-506
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-86094-345-4; 978-1-86094-952-4
SchlagwörterVergleich; Datenanalyse; Sozialstruktur; Daten; Sequenz; NEPS (National Educational Panel Study)
AbstractAs a quasi-experiment, the German reunification in 1990 offers an exceptional event for studying the imprints of the state on individual life courses. In this paper, the authors aim to formally assess how East and West German life courses differ by analyzing life course sequence data from a recent national survey (NEPS) with a retrospective history component, along the lines of life course research focused on contexts specified according to space and time. Specifically, they are interested in how Germans who were born and grew up in the former East and West Germanys lived different life courses in both the family and the employment dimensions even though they now live in the reunified Germany. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: