Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenStebner, Ferdinand; Kühl, Tim; Höffler, Tim; Wirth, Joachim
TitelThe role of process information in narrations while learning with animations and static pictures.
QuelleIn: Computers & education, (2017) 104, S. 34-48
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-1315; 1873-782X
DOI10.1016/j.compedu.2016.11.001
SchlagwörterMultimedia; Animation; Narration; Pädagogische Psychologie
AbstractThe role of process information in annotating narrations used for learning with animations compared to static pictures is examined. In two experiments, seventh and eighth graders from German high schools were randomly assigned to learning environments which differed in the combination of visualization (no visualization vs. static pictures vs. animation) and type of narration (no narration vs. non-process narration vs. process narration). Results revealed that visualizations were necessary for this kind of instructional material to gain a deeper understanding. Moreover, the results consistently show a significant superiority of animations over static pictures. Concerning narrations, results display a significant superiority of process descriptions only in Experiment 1. Contrary to prior assumptions, the interaction of specific information in narrations with the type of visualizations was not significant. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
UpdateNeueintrag 2019-01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Computers & education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)