Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenSkopek, Jan; Munz, Manuel
TitelLife-course data and the longitudinal classification of education.
QuelleAus: Blossfeld, Hans-Peter (Hrsg.); Maurice, Jutta von (Hrsg.); Bayer, Michael (Hrsg.); Skopek, Jan (Hrsg.): Methodological issues of longitudinal surveys. Wiesbaden: Springer VS (2016) S. 669-690
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-658-11992-8; 978-3-658-11994-2
DOI10.1007/978-3-658-11994-2_37
SchlagwörterDatenerfassung; Klassifikation; Bildungsprozess; Bildungsabschluss; Lebensspanne; Datenerhebung; Schülerleistung; Längsschnittuntersuchung; NEPS (National Educational Panel Study);
AbstractIn this chapter, we present a longitudinal approach to the classification of education as applied to data from Starting Cohort 6 of the NEPS. Arguing that educational achievement is a time-dependent process involving the timing and sequence of transitions in an educational state, we examine the following two questions: 1) How can inter- and intra-individual variations of educational achievement be analytically described and compared ? and 2) How can longitudinal data on educational careers be adequately measured and coded in analytically meaningful ways ? We present CASMIN and ISCED-97 as helpful coding frames to capture educational achievement. Referring to life-course data from NEPS Starting Cohort 6, we present a longitudinal assignment scheme of educational attainment that we implemented in a generated transition data file called Education, which accompanies the Scientific Use File. Education provides upward transitions in ISCED and CASMIN for respondents in an easy-to-manage event-time format. Using the file, researchers can easily reconstruct the educational level measured in standard classifications for each respondent at each point in the recorded lifetime. Finally, we demonstrate the power of Education through two simple exemplary analyses. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
UpdateNeueintrag 2018-06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)