Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenSchröder, Sabrina; Thompson, Christiane
TitelA matter of exposition: examination and education.
QuelleIn: Ethics and education, 10 (2015) 2, S. 152-162
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1744-9642
SchlagwörterPrüfung; Schulentwicklung; Subjektivität
AbstractWhile current literature on examination and testing mostly engages with the objectivity of exams and their procedural logic, this article is concerned with the ‘ethical dimension’ of examination: Examinations provoke a particular relation to oneself, possibly self-transformation. The praxis of examination entails self-confrontation in the light of the uncertainty regarding that which is expected of the self. Referring to an example taken from the field of early education, four ‘figures' – positional difference, exposition, identification, and representation – are used in a heuristic manner to elaborate on the ethical dimension in examination. The aim of the paper is to view ‘examination’ from a theoretical point of view focusing on practices, on the one hand, and to analyze the ethical norms and expectations that the self is addressed with in the field of early education, on the other. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
UpdateNeueintrag 2018-11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Ethics and education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)