Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenRolle, Christian; Angelo, Elin; Georgii-Hemming, Eva
TitelMapping the methodological field of discourse analysis in music education research.
A review study, part I.
QuelleAus: Cvetko, Alexander J. (Hrsg.); Rolle, Christian (Hrsg.): Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York: Waxmann (2017) S. 153-164
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
ReiheMusikpädagogische Forschung. 38
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8309-3661-9
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-156319
SchlagwörterForschungsmethode; Diskursanalyse; Musikpädagogik; Diskurs
AbstractIn this article we present early findings of a review study about the use of discourse analysis in music education research. The review study is part of a research project on discourses of academization and the music profession in higher music education (DAPHME). Discourse analysis and comparable terms label a range of approaches sharing a view of language as constructing reality as well as being socially constructed. The approaches differ in their theoretical backgrounds and in their empirical methods. We developed possible categories of comparison and put them to the test by investigating four examples of discourse research in the context of the question: How can the different approaches help explain the processes of academization in higher music education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonLehrstuhl Musikpädagogik an der Musikhochschule Lübeck
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)