Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorGöllner, Michael
TitelPerspektiven von Lehrenden sowie Schülerinnen und Schülern auf das Vexierbild Bläserklassenunterricht. Eine qualitative Interviewstudie.
Paralleltitel: Perspectives of teachers and pupils on the concert band as a picture puzzle: A qualitative interview study.
QuelleAus: Cvetko, Alexander J. (Hrsg.); Rolle, Christian (Hrsg.): Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York: Waxmann (2017) S. 251-267
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
ReiheMusikpädagogische Forschung. 38
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8309-3661-9
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-156699
SchlagwörterInstrumentalunterricht; Klassenmusizieren; Musikpädagogik; Interview; Qualitative Forschung
Abstract

Many schools have concert bands; to date, however, little research has been conducted on the experience of participants tin this kind of music lesson. In the frame-work of a qualitative interview study, I focused on accessing and contrasting the various perspectives of general music teachers, instrumental instructors and pupils on concert bands (“Bläserklassen”). The study adheres to grounded theory methodology, reconstructing both the conceptual assumptions of the teachers of three different concert bands and the discrepancies emerging in a comparison of the perspectives. Strikingly, participants’ perspectives on the concert bands proved to diverge significantly. This article argues for integrating this stated ambiguity within the theory of music pedagogy and using it to positively further the didactic development of what is offered in the classroom situation. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDeutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)